Hasonlóan a világon mindenhez, a céges marketing se létezhet terv nélkül: Ilyen téren pedig a marketingtartalmak terve tartalmazza, hogy kinek, hol, hogyan és mit kommunikálunk. Ehhez két elem nélkülözhetetlen: a marketing tartalommix és tartalom naptár, vagy content roadmap. A tartalommix ebből egy olyan egyedi, a kommunikációhoz összeállított csomag, amelyben a vállalkozás által használt csatornákat (Facebook, Instagram, blog stb), az azokon favorizált tartalomfajtákat (szövegek, videók, infografikák, prezentációk stb.) egyeztetjük. A content roadmap pedig egy olyan összefoglaló dokumentum, ahol a marketingtartalmak megjelenéseit véssük kőbe, percre pontosan.
Hogy a dolog ne legyen ennyire misztikus, mondjuk így: ha a cégünk olyan, mint a tévé, a marketingünk pedig a műsor, akkor ez a két alapvető dokumentum adja ki benne a műsortervet az adókkal, programokkal és idősávokkal.
Bonyolult? A partnereinknek mindezt meg tudjuk tervezni a a marketing-elgondolásaikkal összhangban .